Blondinbella fenomenet!

Jag har funderat på detta ett tag...
För mig är blondinbella det uppenbara för allt en äkta blondin sägs vara samt att hon är född med en guldsked i munnen. Jag tror att det som driver många läsare till hennes blogg är den svenska avundsjukan. Hon har haft tur och fötts in i en familj med godföretagare anda och med pengar. Alla vill ha pengar och hon visar svenska ungdomar hur man lever ett rikt liv.

Hennes inlägg verkar visa på att går pengar in går förnuft ut!  Vilket tyvärr inte många ungdomar förstår och tror att hon är något att se upp till...
I något inlägg hade hon filmat sin lillebror på ett år som grät i sin spjälsäng enbart för att hon inte visste hur hon skulle plocka upp honom! Hon påvisar även tydligt att när hon för första gången (vilket visade sej vara härom veckan) höll i en dammsugare och att det då var en rosa sådan!
För mig liknar hennes blogg någon form utav satir-serie och ger underhållning.

Mig bär det inte emot att folk tjänar mycket pengar det är väl allas mål, jag vill själv göra det sen när jag är klar med min utbildning, men att göra det med hjälp av okunnighet i livet är inte my cup of tea!

Mitt mål i livet är i alla fall att ha tillräckligt med pengar för att slippa snåla, ha man och barn och jobba med det jag har utbildat mig till. Att vara omgiven av personer man älskar och älskas utav är värt mer än pengar i överflöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback