"Hemglass musik är rena tortyren"

Hemglass signatur melodi är rena tortyren! Så har en proffessor vid sahlgrenska uttryckt sig.
Ärligt talat ska inte dom forska om viktigare saker än musik vs fetma?. Visst glass kan vara bidragande till fetma, men i rimliga mängder är det inte det och det är väl föräldrarnas ansvar att se till hur mycket de själva och sina barn äter
. Eller har inte föräldrar ansvar längre? Mer och mer ansvar verkar läggas över på samhället. Att barn blir feta är enbart föräldrarnas fel och inte Hemglass, Mcdonalds, Malaco mm fel!
Det är föräldrarna som köper det och ger det till barnen eller så får barnen med sig pengar till skolan och köper det själva. När jag var liten kanske jag fick glass 1-2 gånger i veckan, läsk fick jag bara på fredag och lördag, godis fick jag bara på lördagar och inte var jag fet eller överviktig!!!
På högstadiet fick jag väl veckopeng/månadspeng och dessa pengar fick jag ju lära mig att hushålla med. Detta skulle ju räcka mer än till bara godis.

Veckans höjdpunkt för mig var när hemglass bilen rullade in på gatan med sin melodi oavsett om man skulle köpa eller inte! Lyckan var alltid fulländad! Visst får signalen alla barn att reagera och komma ut, men det är föräldrarnas ansvar om de ska köpa eller inte. Kan man inte kontrollera sina barn, varför har man då skaffat några? Jag antar att när man sätter ett barn till världen vill man det dennes bästa och övervikt är inte det bästa för någon. Men man kan inte skylla företagen.
Ska vi ha ett samhälle där vi förbjuder allt det goda?! Där vi inte längre kan ge våra barn något sötsliskigt på lördagarna?!  Är det dit samhället vill??? Vill vi bli hjärntvättade av människor som Anna Skipper?

Nä det är inte fel på glass, godis, skräpmat och läsk företagen mm. Det är slappa människor som äter detta i stället för riktig mat. För äter man riktig mat och unnar sig något ibland blir man inte fet. Det är okynnes ätandet och dålig själv kontroll som bidrar till fetma!

Om ljudet ska kopplas ihop med frosseri vad blir då reklamen för systembolaget?! Är inte det farligare? Där kan vi verkligen oroa oss för folkhälsan!

image77

Kommentarer
Postat av: Moster

Vet du hur gammal hjärntvätterskan är?

2008-04-08 @ 21:57:50
Postat av: Anonym

Inte så gammal som man kan tro iallafall.. Två år yngre än mig!!
Så ät lite onyttigt och var glad!

2008-04-09 @ 10:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback