Tack gode gud att jag inte är tonåring längre...

Satt i morse i den stora metropolen Landvetter och väntade på bussen som skulle ta mig och halvt gäng fulla ungdomar ut i Härrydas djupa skogar.

Sitter i den ena kuren och väntar snält och prydligt med en Ica kasse i ena hande och med solbrillor på näsan!
Blir nästan stolt när jag tänker på det. Upptäcker till måttlig förtjusning att jag inte är ensam bland busskuren utan att i en annan kur sitter det sex ungdomar och dricker öl. Klockan är 10.45 på en lördags morgon!!!

Den ena har svåra acne problem på baby-hud då han inte ser ut att vara mer än tolv. Den ena tjejen går om kring i en lila fleece morgon rock inte hon äldre än 13 max 14. En annan slyngel satt i förd endast jeans och t-shirt och stoltserade med att han kunde sjunga halva åh vad det e skönt att va naken för full hals och med sprucken målbrottsröst! Det fanns ytterligare två utav dem men de utmärkte sig inte så värst.

Efter 20 minuter var väntan över, och jag hoppades innerligt att de inte skulle med min buss. Men jodå acne problemet och målbrotts sångaren skulle visst med.
Tack GUD för I-pod!

Dock hjälpte inte den mycket när de två börjar sätta i gång och skråla och applådera för folk de kännde som kom på bussen.

Det jag har bevittnat i dag är antagligen framtidens alkolister. Min stora fråga är vart finns föräldrarna til dessa drägg?! Hade jag suttit och druckit 10,45 på en lördag morgon mitt i ett centrum hade jag skämts ögonen ur mig! Jag hade också varit livrädd för vad mamma och pappa skulle säga om de fick reda på det!
Eller det kanske bara är jag som är preppy och är uppfostrad med good mannors?
Vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback