Stolt eller inte.....

Läste precis boken Klockan 10,31 i Khao Lak. Den som Pigge Werkelin skrivit.
Efter den boken minskade mitt förtroende för de svenska myndigheterna ner till 0!
Jag blev så jävla arg!t
Han har förlorat sina två bar och sin fru. Han har hittat sin äldsta pojk och sin fru.
Den yngre är också hittad men han får inte hämta ut honom för de svenska myndigheterna sätter hela tiden käppar i hjulet för honom. De byter personal hit och dit, de personer som kommer ner ser ut som de kommit precis från golfbanan och är inte alls utbildade för att ta hand om kris situationer.
Han har till och med ordnat med eget DNA prov på sonen men det får han inte använda. Han ordnar till och med så att polisen på Gotland fixar Max fingeravtryck och lämnar in dessa till de svenska myndigheterna i Thailand och får beskedet att så får man inte göra!!!
Vad är det man inte får göra? Fixa fram sin sons fingeravtryck så hans identifiering kan gå snabbare?!
Allt handlar om prestige, myndigheterna kan inte acceptera att någon kommer på bättre idéer än dem.
Han får i allafall ut sin son fast tack vare en australiensare!!!

Åååå efter jag läst denna började jag undra: Kan man verklgen vara stolt över att vara svensk???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback