Min stora frustration!

Det värsta jag vet är när folk inte kan vara självständiga och gå efter eget tycke och smak!

Jag vet att det har följt efter mej i hela mitt liv, eftersom min lillasyster alltid och fortfarande härmar mej. Ett starkt minne jag har från det är när jag kom för ett par år sedan och hade köpt en vit J.Lindeberg skärm. Jag visade mamma och Mette vad jag hade köpt. Ca två dagar senare åker de båda ut och köper en svart exakt likadan skärm! De försvarade det med att vi inte brukar gå tillsammans och umgås och därför inte skulle synas samtidigt i skärmarna! Men HALLÅ!! Vad är det ni inte fattar. Det är det värsta jag vet när människor härmar och inte kan hitta sin egna väg!!!

Thailand första kvällen sitter vi på en reastaurang och ska beställa mat. Jag bestämde mej rätt fort för kyckling med grön curry.
Pappa: Ja det låter gott jag tar också det!
Mette: Jag vill också ha det!
Jag: Grrrr.....
Haha den var så stark att pappa börjar svettas, han åt inte ens hälften. Men sa att det inte alls var starkt, fast det syntes på honom. Mette kunde knappt äta det över huvudtaget.
Så jävla stark var den inte.

Lärde de sej inte nåt efter första kvällen!? För varje kväll frågade de alltid vad jag skulle äta. Som tur var började det avta eftersom att jag blev arg!

Här kommer ytterligare ett scenario! Mette och Carina kollade in lite olika skräddare och de hade båda spanat in klassiska asitklänningar. Sen träffades vi allihopa och gick till ett par skräddare. Jag hittade en fin klänning med chiffong över.
Mette: Den kan jag också tänka mig!
Jag: Frustration!
Bstämmer mig för att beställa en kostym i stället! Vem tror ni bestämmer sej för den klänningen exakt så som jag hade hade föreslagit för skräddarna, exakt på tyget och samma chiffong!!!

Funderar skarpt på att bli punkare eller nåt så ingen vill ta efter min stil och min smak!!
Vad ska jag göra åt saken??? Alla försvarar ju det bara!!!

HJÄLP!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback