Bil-jävlel och snäll farbror!

Som ni i min bekantskapskrets vet så jobar jag på hemglass. Ja, för er som inte vet så kör jag runt i en sån där blå bil och signalerar och driver folk till vansinne!

Hade lyckats med konsten att jobba i nästan en hel vecka (hesheten hade släppt från veckan innan). Gav mej av till turen där jag skulle spendera min fredagskväll, laddade upp med lite nachos och vatten, nåt måste man få tugga på.

Jag kör och kör och kör. Upptäcker, fan jag är en nästan en haltimme tidig! Att vara tidig uppskattas inte av människor som kommer hem halv fem och det visar sej att glass bilen var där kvart över fyra när den egentligen skulle vara där kvart i fem! Det kan skapas vissa aggressioner angående detta.

Hittar en skylt med ett stort P på.  Ahh... en parkeringsplats! Gött då kan jag köra in där och kissa i skogen! Det där med behov när man kör glassbil är inte det roligaste. Kör ner mot parkeringsplasten, vilken visar sej vara en stor sand/grus fotbollsplan! Hittar ett perfekt hörn som vetter mot skogsidyllen dit jag tänker gå och kissa! Svänger runt den blå bilen men vad nu!?

Bakhjulen sjunker ner! Springer ut och kollar, hjulen är till hälften täckta av sand! PANIK! Halar ut mattorna ur bilen och skjuter in dem under bakhjulen. Inget händer, jo mattorna gräver ned sej. HELVETE! Fumlar upp min mobil och ringer jouren och berättar mitt ödesdigra misstag... Möts av ett garv!

Bärgare eller traktor blir frågan från jouren. Traktor blir svaret från mig, är ju faktiskt på landet alla har traktor här. Börjar knata bort till närmaste hus. Knackar på, -Hej jag kommer från hemglass jag har kört, hmmm lite fast på hmmm fotbollsplanen, har ni traktor? Jo traktor har vi men ingen traktorförare för tillfället. Men vi kan försöka med min personbil säger farbrorn! Jojo tänker jag i mitt stilla sinne, dra upp en lätt lastbil med personbil, asg. Men man måste försöka.

Vi åker ut på fotbollsplanen. Farbrorn; tänker inte fråga dej hur du lyckades med detta. Skönt tänker jag. Halar ut min livräddare, bogserlinanhakar fast den i bägge bilar, och han börjar dra. Inget händer. Vi måste gräva, jag hittar mina röda plattor som används för att få fäste på vintrarna och han hittar en isskrapa. Har inte grävt i sand sen sex årsåldern, har glömt hur fränt kattpiss luktar och hur sanden sätter sej under naglarna!  Men skam den som ger sej.

Mitt i stundens hetta. Det börjar osa bränd koppling... Kan inte tänka på det, jag måste ju komma loss!

Efter ett tag så kommer jag loss! Farbrorn ska ställa sig lite bättre då gör vi upptäckten att han har sand upp till framljusen på bilen. Så jag får dra loss honom. Ger honom glass som tack för hjälpen och han blir jätteglad så jag får en stor kram.
 
Vad nu kopplingen hakar upp sej?!  Måste trycka upp den underifrån! Schiesse!!! Åhh vad gott det luktar med bränd koppling. Ringer jouren igen! Bestämmer att jag ska avbryta turen och åka hem utan att helst växla! Tjohoo! Snittar 50 hela vägen hem. Lyckas komma fram helskinnad, bilen är dock i sämre kondition. Den bara osar! Extrabil nästa vecka JIPPIE!



Kommentarer
Postat av: Anders

Kul läsning.....Men ett sånt där jobb att köra runt i glasbil verkar rätt soft....Ska fortsätta läsa dina tankar...Ha det bra!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback