God morgon?!

Existerar den frasens betydelse? Inte enligt mej iallafall.
Det kan inte finnas några goda morgonar. När klockan är morgon (svårt att sätta en tidsbestämmelse), hur pigg är man på att gå upp då? Du är sur grinig och allmänt pissed-off för att du har fått lämna din varma och mysiga säng. Dessutom vet du att du måste ut i höstrusket och i mörkret! Inte nog med det måste du vänta på buss eller sätta dej i en kall bil! Och det första folk säger är god morgon och så ler dom! Men dom kan ju inte mena allvar, eller? Hade inte dom ångest när klockan ringde?

För mig finns inte god morgon, jag vägrar kännas vid ordet! När god morgon inträder har jag fått morgon kaffe och en cigg (dålig vana) hunnit läsa tidningen och duschat och då är det inte morgon längre utan god dag som gäller!

God morgon är ett hån mot den mänskliga rättigheten!

Tack för mig, over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback